SHAHYAD NEWs AGENCY

پرتال پیام رسان شهیاد - شانا

SHAHYAD NEWs AGENCY

پرتال پیام رسان شهیاد - شانا

با درود
در این وبلاگ شما میتوانید با تازه ترین اخبار و حوادث روز و مجموعه خبر های ورزشی تاریخی اقتصادی سیاسی داخلی و خارجی دسترسی داشته باشید .
پیروش باشید و سربلند
احسان امامی

پیام های کوتاه
نویسندگان
آخرین نظرات
ایرج دانایی‌فرد
ایرج دانایی فرد
Image captionنسل جوان، خاطره‌ای از ستاره سابق تاج و تیم ملی ندارد

چهره هفته

ایرج دانایی‌فرد دو بار رسانه‌های ایران را تسخیر کرد. بار اول ۱۹۷۸ برای ثبت اولین گل تاریخ ایران در جام جهانی و بار دوم چهل سال بعد؛ مرگ در ۶۸ سالگی.

او از آغاز دهه ۸۰ میلادی تا روزی که چشم از جهان فرو بست، کمتر در رسانه‌های ورزشی دیده شد. نسل جوان، خاطره‌ای از ستاره سابق تاج و تیم ملی ندارد.

دانایی‌فرد با وجود مهاجرت به آمریکا، پس از انقلاب نیز برای تیم ملی بازی کرد و به عنوان سوم جام ملت‌های آسیا رسید. چهار دهه دوران کسوت دانایی‌فرد چگونه گذشت؟

ایرج با وجود مسافرت‌ به ایران، هیچگاه در هیچ زمینه‌ای از فوتبال به طور رسمی به کار گرفته نشد. یک بار ابلاغ مربیگری تیم ملی فوتسال را دریافت کرد اما با دخالت‌های مکرر، دوام نیاورد و قید کار را زد.

مربی هفته

افشین قطبی که با استقبالی پرشکوه در فرودگاه اهواز وارد ایران شده بود، گام اول را محکم و دور از انتظار برداشت. او توانست تیمش را در تبریز مقابل ۶۰ هزار هوادار حریف به برتری ۲-۱ برساند.

قطبی و بازیکنان فولاد خوزستان پس از غلبه بر تراکتور در رختکن رقصیدند که فیلم این جشن پر احساس، بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت.

علی علیپور فصل قبل آقای گل لیگ برتر شد و امسال هم در کورس مدعیان آقای گلی استحق نشر عکس90.TV
Image captionعلی علیپور فصل قبل آقای گل لیگ برتر شد و امسال هم در کورس مدعیان آقای گلی است

بازیکن هفته

علی علیپور فصل قبل آقای گل لیگ برتر شد و امسال هم در کورس مدعیان آقای گلی است. علیپور نیم‌فصل را با عنوان بهترین گلزن ایرانی لیگ به پایان رساند.

دو گل مقابل پارس جم و همراهی تیم ملی در اردوی قطر، هفته‌ای رویایی برای علیپور رقم زد. او مقابل پارس در اوج آمادگی بود و حتی می‌توانست هت‌تریک کند.

علیپور امیدوار است با درخشش در دیدارهای دوستانه مقابل فلسطین و لبنان، جایی در فهرست نهایی برای جام ملت‌ها دست و پا کند.

گفتار هفته

امید نمازی سرمربی پیشین ذوب آهن اصفهان: وزیر ورزش با ذوب آهن تماس گرفت تا رضایتنامه مرتضی تبریزی را برای استقلال تهران صادر کنند.

جاسم کرار: زمانی که در تراکتور بودم کارلوس کی‌روش می‌خواست برای تیم ملی ایران بازی کنم.

افشین پیروانی: کارلوس کی‌روش وقتی چند ماه حقوق عقب افتاده‌اش را از هدایتی گرفت، رفت اتاق و خوابید.

اوسیانو کروز: پیروانی که کمیته اخلاق ۵ سال محرومش کرده بود، با دروغگویی در حال ایجاد خصومت‌ است. خجالت می‌کشم حرف‌های ناخوشایندش را درباره برانکو بیان کنم. حالا که دنبال بازگشت به پرسپولیس است صحبت‌هایش را برعکس کرده.

روپایی
Image captionداغی نیمکت‌های لیگ برتر به مجید جلالی اجازه نداد نیم‌فصل دوم را ببیند

جدایی هفته

داغی نیمکت‌های لیگ برتر به مجید جلالی اجازه نداد نیم‌فصل دوم را ببیند. او با شش باخت متوالی از پیکان جدا شد.

سپاهان، پدیده، پرسپولیس، استقلال، پارس، سایپا، نساجی و صنعت نفت تنها تیم‌هایی‌اند که با همان سرمربی هفته اول، نیم‌فصل را به پایان رساندند.

یعنی ۵۰ درصد تیم‌ها مربی خود را تغییر داده‌اند که در برخی موارد مانند استقلال خوزستان و فولاد خوزستان، بیش از یک بار سرمربی‌شان را جابه‌جا کرده‌اند.

خداحافظی هفته

الحاجی گرو مهاجم نیجریه‌ای با درج پستی احساسی در اینستاگرام از هواداران باشگاه استقلال خداحافظی کرد. مارکوس نویمایر آلمانی هم مانند گرو از استقلال جدا شد.

قرارداد این دو بازیکن با توافق طرفین فسخ شد و این بار شکایت به فیفا در کار نخواهد بود. با حذف این دو بازیکن از لیست، جا برای داریوش شجاعیان و مرتضی آقاخان خالی می‌شود.

گفته می‌شود یونس دلفی پدیده تیم استقلال خوزستان هم مقابل سپاهان آخرین بازی‌اش را انجام داده و مقصد بعدی او هلند یا یکی از تیم‌های پایتخت است.

حمید گرشاسبی مدیرعامل موفق باشگاه پرسپولیس نیز به خاطر قانون منع بکارگیری بازنشستگان دولتی از سمت خود کناره‌گیری کرد تا ایرج عرب جایش را بگیرد.