SHAHYAD NEWs AGENCY

پرتال پیام رسان شهیاد - شانا

SHAHYAD NEWs AGENCY

پرتال پیام رسان شهیاد - شانا

با درود
در این وبلاگ شما میتوانید با تازه ترین اخبار و حوادث روز و مجموعه خبر های ورزشی تاریخی اقتصادی سیاسی داخلی و خارجی دسترسی داشته باشید .
پیروش باشید و سربلند
احسان امامی

پیام های کوتاه
نویسندگان
آخرین نظرات

استرالیا بیت‌المقدس غربی را پایتخت اسرائیل می‌داند

احسان امامی شورابه | شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۳ ق.ظ

استرالیا بیت‌المقدس غربی را پایتخت اسرائیل می‌داند


مالکیت بیت‌المقدس هسته مرکزی اختلافات میان اسرائیل و فلسطینیان استحق نشر عکسREUTERS
Image captionمالکیت بیت‌المقدس هسته مرکزی اختلافات میان اسرائیل و فلسطینیان است

اسکات ماریسون، نخست‌وزیر استرالیا می‌گوید کشورش ضمن احترام به آمال فلسطینیان برای پایتخت قرار دادن بیت‌المقدس شرقی، بخش غربی این شهر را پایتخت اسرائیل می‌شناسد. با وجود این، نخست‌وزیر استرالیا گفته تا زمان امضای معاهده صلح میان دو طرف، سفارت کشورش در تل‌آویو باقی خواهد ماند.

تعیین وضعیت مالکیت و حاکمیت بر بیت‌المقدس یکی از اصلی‌ترین اختلافات میان اسرائیل و فلسطینیان است.

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا سال گذشته علنا بیت‌المقدس را پایتخت اسرائیل خواند و دستور داد سفارت کشورش به آنجا منتقل شود. دستوری که کمی بعد عملی شد و با انتقاد جهانی و خشم فلسطینیان روبرو شد.

اما نخست‌وزیر استرالیا روز شنبه (۱۵ دسامبر) تصمیم کشورش را در پی یک فصل مشاوره با سیاست‌مداران استرالیایی و متحدان بین‌المللی این کشور، رسما اعلام کرد.

او روز شنبه در سیدنی گفت: "اکنون استرالیا بیت‌المقدس غربی را که میزبان پارلمان و بسیاری از موسسات دولتی اسرائیل است به عنوان پایتخت این کشور به رسمیت می‌شناسد".

"ما هرگاه که عملی باشد مشتاقانه سفارت‌مان را به بیت‌المقدس غربی منتقل خواهیم کرد... پس از آن که وضعیت نهایی آن مسجل شد."

هنگامی که استرالیا روند تصمیم گیری در این باره را در ماه اکتبر گذشته آغاز کرد، اسرائیل از آن استقبال کرد اما فلسطینیان منتقد آن شدند.

ملکوم ترنبل، نخست وزیر قبلی این کشور با پیروی کردن از آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به بیت‌المقدس مخالفت کرده بود.

پس از آمریکا دو کشور گوآتمالا و پاراگوئه هم گفتند که سفارت های خود را به بیت‌المقدس منتقل خواهند کرد؛ هرچند پاراگوئه با سرکار آمدن دولت جدید از این تصمیم خود عقب‌نشینی کرد.

  • احسان امامی شورابه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی