SHAHYAD NEWs AGENCY

پرتال پیام رسان شهیاد - شانا

SHAHYAD NEWs AGENCY

پرتال پیام رسان شهیاد - شانا

با درود
در این وبلاگ شما میتوانید با تازه ترین اخبار و حوادث روز و مجموعه خبر های ورزشی تاریخی اقتصادی سیاسی داخلی و خارجی دسترسی داشته باشید .
پیروش باشید و سربلند
احسان امامی

پیام های کوتاه
نویسندگان
آخرین نظرات

آنه‌گرت کرامپ-کارن باوئر؛ جانشین مرکل در حزب حاکم آلمان کیست؟

احسان امامی شورابه | دوشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۰۲:۵۳ ب.ظ

آنه‌ گرت کرامپ-کارن باوئر؛ جانشین مرکل در حزب حاکم آلمان کیست؟

تهیه و تنظیم : مرضیه نیایش

خانم کرامپ-کارن باوئر یک کاتولیک معتقد استحق نشر عکسREUTERS
Image captionخانم کرامپ-کارن باوئر که به آ‌ک‌ک شهرت دارد در خانواده‌ای کاتولیک در ایالت زارلند به دنیا آمده است

آنه‌گرت کرامپ-کارن باوئر به عنوان رهبر حزب اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان انتخاب شده که این انتخاب به معنای پایان ریاست ۱۸ ساله آنگلا مرکل بر این حزب است.

خانم کرامپ-کارن باوئر دبیرکل این حزب بود و پس از آن که خانم مرکل در ماه اکتبر خبر کناره‌گیری خود را اعلام کرد، انتظار می‌رفت او عهده‌دار سمت ریاست حزب شود.

پیروزی او برای این سمت چندان راحت به دست نیامد. او تنها توانست با کسب ۵۱.۸ درصد آرا بر رقیب اصلی خود فردریش مرتس، رقیب قدیمی مرکل پیروز شود.

آنه‌گرت کرامپ-کارن باوئر ۵۶ ساله که اکنون رئیس بزرگ‌ترین حزب آلمان شده می‌تواند صدراعظم بعدی این کشور باشد.

آنه‌گرت کرامپ-کارن باوئر کیست؟

خانم کرامپ-کارن باوئر که به آ‌ک‌ک شهرت دارد در خانواده‌ای کاتولیک در ایالت زارلند در جنوب غربی آلمان که کوچک‌ترین ایالت این کشور است، به دنیا آمده است.

او در سال ۱۹۸۱ زمانی که دانشجوی ۱۹ ساله‌ای بود، عضو حزب اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان شد و پس از فارغ‌التحصیلی در رشته علوم سیاسی وارد عرصه سیاسی مدیریتی ایالتی شد.

خانم کرامپ-کارن باوئر اولین زنی است که به عنوان وزیر مسایل داخلی یک ایالت فعالیت کرده و اولین زنی است که رهبر دولت ایالت زارلند بوده و این سمت را ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ به عهده داشته است.

پس از آن که خانم مرکل او را نامزد دبیرکلی حزب کرد، با ۹۸.۹ درصد آرا برای این سمت انتخاب شد.

خانم مرکل در سخنرانی خداحافظی خود از موفقیت‌های انتخاباتی خانم کرامپ-کارن باوئر در ایالت زارلند ستایش کرد. از این تعریف و تمجید به مثابه ترجیح شخصی خانم مرکل برای انتخاب خانم آ‌ک‌ک به جانشینی خودش یاد شد.

خانم کرامپ-کارن باوئر ۳۴ سال است در پوتلینگن با هلموت کارن باوئر، شوهرش زندگی می‌کند. شوهر او شغلش را به عنوان مهندس معدن ترک کرد تا از سه پسرشان مراقبت کند تا همسرش بتواند به سیاست برسد.

مواضع او چیست؟

خانم کرامپ-کارن باوئر به خانم مرکل نزدیک است و به نوعی دست پرورده او قلمداد می‌شود. او گزینه میانه‌رو و معتدلی از نظر سیاسی برای رهبری حزب اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان است.

در باره خانم کرامپ-کارن باوئر گفته شده که سیاستمداری عملگرا و واقع‌بین و معقول است. شیوه و راه و روش او بی‌تکلف بوده و به خونسردی و تیزهوشی سیاسی شهرت دارد.

ناظران بر این باورند که تفاوت‌های آشکاری میان این دو سیاستمدار وجود داردحق نشر عکسGETTY IMAGES
Image captionناظران بر این باورند که تفاوت‌های آشکاری میان مرکل و کرامپ-کارن باوئر وجود دارد

خانم کرامپ-کارن باوئر از سیاست‌های مهاجرتی خانم مرکل حمایت کرده و در زمینه حقوق زنان مواضعی لیبرال دارد و از حداقل دستمزد برای کارگران حمایت می‌کند اما در برخی زمینه‌ها نظرات و عقاید محافظه‌کارانه دارد.

خانم کرامپ-کارن باوئر یک کاتولیک معتقد است و دیدگاه‌های سنتی در باره ازدواج همجنس‌گرایان دارد. او همچنین دیدگاه مساعدی نسبت به حق کامل فرزندی توسط زوج‌های همجنسگرا ندارد.

خانم کرامپ-کارن باوئر حامی ازسرگیری خدمت سربازی یک ساله یا مددکاری اجتماعی است و حق اتباع آلمانی ترک‌تبار برای داشتن تابعیت دوگانه آلمان و ترکیه را مورد سئوال قرار داده است. ترک‌ها، بزرگ‌ترین اقلیت مهاجر آلمان هستند.

آنه‌گرت کرامپ-کارن باوئر چه گفته است؟

خانم کرامپ-کارن باوئر از زمان اعلام کاندیداتوری خود برای ریاست حزب، در مورد مسایل مختلف داخلی و بین‌المللی اظهارنظر کرده است.

او ماه پیش به تلویزیون آلمان گفت: "همیشه روی دوش‌های سلف خود قرار داری و تمام جنبه‌های مثبت و منفی او را به ارث می‌بری."

خانم کرامپ-کارن باوئر گفته است خواهان بهبود میراث خانم مرکل است و گفته است در داخل حزب از بحث در باره سیاست‌های مهاجرتی یا طرح‌های جدید استقبال می‌کند.

او گفته است: "این یک نظم دموکراتیک است که منعکس کننده یک حزب دارای اعتماد به نفس است و این چیزی است که ما خواهان آن هستیم"

آیا او نسخه جدیدتر مرکل است؟

منتقدان، خانم کرامپ-کارن باوئر را "مینی مرکل (مرکل ریز)" یا نسخه جدیدتر مرکل خوانده‌اند اما ناظران بر این باورند که تفاوت‌های آشکاری میان این دو سیاستمدار وجود دارد.

حتی خود خانم کرامپ-کارن باوئر گفته است هیچ چیز ریزی در باره او به عنوان یک زن بالغ ۵۶ ساله با سه فرزند بزرگ و یک پیشینه سیاسی مستقل وجود ندارد.

آنه‌گرت کرامپ-کارن باوئر در کنار فردریش مرتس (سمت چپ و ینس اشپان)، رقبای او برای ریاست حزب اتحادیه دموکرات مسیحیحق نشر عکسREUTERS
Image captionآنه‌گرت کرامپ-کارن باوئر در کنار فردریش مرتس (سمت چپ) و ینس اشپان، رقبای او برای ریاست حزب اتحادیه دموکرات مسیحی

خانم کرامپ-کارن باوئر پیش از انتخابش به عنوان رئیس حزب در کشور دست به یک "ماموریت شنوایی" زد تا بداند چه خبر است و اعضای حزب چه می‌خواهند.

او گفت اعضای حزب "سرشار از غرور، سرخوردگی، نگرانی و شک و تردید" بودند.

خانم کرامپ-کارن باوئر به روزنامه بیلد گفته است "سئوال‌های اساسی باید در داخل حزب مطرح شوند. حزب مردمی بودن به معنای آن نیست که فروشگاه همه‌کاره سیاسی داشته باشی و برای همگان چیزی را ارائه کنی."

او گفته است: "ما باید ببینیم محافظه‌کاری، سوسیال مسیحی و لیبرال بودن در دنیای امروزی چیست و باید شناسنامه شفاف‌تری داشته باشیم."

  • احسان امامی شورابه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی